Una nova història: Histotube

Histories de la Història de BarcelonaUn grup d’historiadors s’han reunit per impulsar el portal Histotube, una plataforma on es poden trobar ens millors vídeos sobre la nostra història. Es tracta d’un projecte que té com a objectiu posar a l’abast de docents, alumnes i interessats per la història i el patrimoni una selecció dels vídeos sobre aquesta temàtica que es poden trobar a internet.

La història sempre ha tingut el perfil d’una disciplina avorrida, inaccessible a vegades i amb un aire de vell i oblidat. Per aquest motiu, un grup de professionals d’aquesta disciplina se han proposat realitzar una recopilació dels millors vídeos en català sobre temàtica històrica i patrimonial.

El responsable és Dani Cortijo, el seu bloc Altres Barcelones, va ser reconegut com a Millor Blog de Cultura a l’any 2009 i a més ha escrit un llibre amb el títol Histories de la Història de Barcelona. Altres professionals a Histotube són Jordi Bonvehí, Lorién Cassaús i Agus Giralt.

La informació està classificada per criteris temàtics i va destinada als aficionats a la història, i també pot servir de suport documental per a professors i estudiants. Es tracta en definitiva d’un format senzill: un bloc, uns vídeos i la possibilitat de convertir aquest espai en un fòrum de discussió sobre història. Esteu preparats?

Histotube

align="center">

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello