Els últims dies dels nostres pares. Joël Dicker

ultims-dies-dels-nostres-paresLa segona novel·la del jove escriptor suís Joël Dicker (1985), La Veritat sobre el cas Harry Quebert, es va convertir l’any 2012 en un veritable fenomen editorial, que va rebre elogis tant per part de la crítica com per part del públic i es va traduir a trenta-sis idiomes. El llibre que aquesta setmana és novetat a la biblioteca Joan Oliva és, de fet, la primera obra d’aquest escriptor, però es publica dos anys després. Ens referim a Els últims dies dels nostres pares amb què va guanyar el Premi d’Escriptors Ginebrins l’any 2010.

Els últims dies dels nostres pares està ambientada en la Segona Guerra Mundial i posa l’ènfasi en la unitat F del servei secret SOE (Special Operation Executive). Joël Dicker, gràcies a un important treball de documentació, desenvolupa una història a partir de l’esmentada unitat, que durant molts anys va ser un secret i que va ser creada l’any 1940 per l’exèrcit britànic, amb la intenció de reclutar joves de diferents països europeus. Aquests joves tenien la missió de crear xarxes de resistència i de dur a terme tasques de sabotatge i d’espionatge en la França ocupada per l’exèrcit nazi.

Joel-DickerLa història tracta de nou joves francesos que s’infiltren a la França ocupada. El protagonista és Paul-Émile, àlies Pal, que acaba convertint-se en un dels millors agents i que té com a única família el seu pare. En Pal farà tot el possible per comunicar-se amb ell, encara que no s’imagina que aquest fet suposarà un daltabaix d’agents i d’espionatge. Els últims dies dels nostres pares no només és una novel·la de caire històric, sinó també una apologia de la família, de la biològica i de la que formen aquests nou joves un cop finalitzada la guerra.

Si vols reservar-la, no ho dubtis i fes-ho a les biblioteques de VNG!

Llibres

• La verdad sobre el caso Harry Quebert.
  • La veritat sobre el cas Harry Quebert.
  • Los últimos días de nuestros padres.
  • Els últims dies dels nostres pares.
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Funny Girl