Novembre i novetats de gènere negre

Novembre i novetats de gènere negre que trobareu al fons especial de la biblioteca Joan Oliva i Milà.

A continuació us parlarem de tres d’aquestes noves adquisicions.

En primer lloc,

Els morts d’abril d’Alan Parks

Coberta Els morts d’abril

L’inspector Harry McCoy investiga la desaparició d’un mariner nord-americà de la base de Holy Loch i al mateix temps hi ha una onada d’explosions a la ciutat de Glasgow. El cas és que sembla que el mariner desaparegut podria estar relacionat amb una tèrbola organització que està liderada per un fanàtic sanguinari al servei d’una Escòcia en la qual els seus ciutadans estan més que disposats a matar. I mentre passa tot això un amic d’infantesa de McCoy, en Cooper, surt de la presó convençut que té un traïdor a les seves files. Abandonat pels amics, el enemics augmenten i en Cooper haurà de lluitar per mantenir la seva posició als carrers de Glasgow i només McCoy el pot ajudar.

El títol

Com ja indica el títol l’acció es desenvolupa durant el mes d’abril de 1974. Es narra en dotze dies la investigació de Harry McCoy, que corresponen a setanta-un capítols.

En McCoy els va observar un moment. Es va preguntar si ell hauria estat un bon boxejador. Ho dubtava. Massa maldestre, no prou atlètic. A més, mai li havia vist la gràcia a rebre cops de puny a la cara per guanyar-se la vida. I havia vist massa antics boxejadors que havien acabat malament, amb els nassos aixafats, el cervell destarotat pel dolor dels cops rebuts i les entrompades amb vi barat per no sentir-lo.

S’estava preguntant on era en Cooper quan li va veure el cap entre dos homes grans que miraven el combat des de l’altre cantó del reing. Tenia un somriure a la cara. Va fer botzina amb les mans i va cridar.

Fragment, cap. Trenta-sis, pàg. 275, 18 d’abril de 1974

Per a Alan Parks els anys setanta a Glasgow són molt interessants per tenir-los com a referent per a les seves novel·les. Era una ciutat bruta, amb alts índex d’atur i amb una situació molt dolenta per aconseguir habitatge. Hi havia una diferència molt gran entre els pobres, que n’eren molt i els rics, que també n’eren molt. És per aquesta raó que situa la majoria de les seves novel·les en aquella ciutat i en aquells anys.

En segon lloc,

El último en morir de Richard Osman

Había todo tipo de cosas en las cajas. Relojes viejos, joyas, incluso un par de litografías de Picasso. Elizabeth le preguntó a Nina si conocía a alguien a quien pudiéramos donar alguno de esos objetos, pero nos dijo que creía que casi todo era robado y que el primer paso era ir a la comisaría más cercana. Yo le contesté que iríamos al día siguiente. A continuación, Elizabeth preguntó si las dos litografías de Picasso eran valiosas, pero Nina examinó una y dijo que eran unas falsificaciones bastante obvias, y que podíamos quedarnos con ellas, cosa que hicimos.

Fragment, cap. 47, pàs 263
Coberta El último en morir

El Club del crimen dels dijous ha de resoldre l’assassinat d’un vell amic. És Nadal i tots els habitants del complex residencial de Cooper’s Chase volen tenir unes festes de descans amb bona companyia, però per a Elizabeth, Joyce, Ron i Ibrahim tot es trastoca quan saben de la mort del seu amic mentre custodiava un perillós paquet.

Si us agrada com investiguen aquests quatre avis i heu llegit les seves tres anteriors aventures de segur que aquesta que us presentem avui no us decebrerà.

Aquests quatre detectius no professionals es troben amb falsificadors d’art, traficants de droga i estafadors i no saben en qui confiar. A més a més del seu amic, hi ha altres persones assassinades i el temps corre a la seva contra.

La novel·la està dividida en tres parts. A la primera, els quatre protagonistes s’assabenten de la mort de Kuldesh, a la segona, van a la recerca de l’assassí i a la tercera, el desenllaç de tota la trama.

El llenguatge és planer i molt viu, el que fa que l’acció es desenvolupi amb fluïdesa i rapidesa.

En tercer lloc,

Cor encriptat d’Elena Vavilova

Coberta Cor encriptat

La novel·la està dividida en un pròleg, vint-i-vuit capítols i un epíleg i narra la història de la Dària Kokórina, una jove oficial d’intel·ligència russa d’origen buriat. És una dona professional, poliglora, eficient i també està dotada d’una gran capacitat analítica. Va a Hong Kong per tal de descobrir els canals de finançament de les organitzacions terroristes que amenacen el seu país. A més, hi va amb una altra identitat i experimentarà totes dels dificultats i tensions que acompanyen les missión d’una agent il·legal d’intel·ligència.

La missió de l’agent d’intel·ligència il·legal era tan secreta que la comunicació directa amb ella només estava autoritzada a molt poques persones del Centre. La noia sabia que un agent del Serve l’estaria esperant a l’andana i confiava que tornés a ser en Krasnov. I no anava pas errada.

Fragment, cap. 15, pàg, 164

Al nostre blog robareu un altre article sobre El secret de la clandestina d’Elena Vavilova.

Desitgem que aquestes propostes us agradin!!

Logo Generalitat de Catalunya

Goldfinch