Lapena, Su último día. Destombes, Madame B.

En aquest article us parlarem de dues autores que es dediquen al gènere negre. Lapena Su último dia Destombes Madame B. La primera, britànica i la segona, francesa! Dues maneres d’enfocar aquest gènere tan apassionant.

Shari Lapena. Su último día

El vuelo de vuelta es una pesadilla. Stephanie no para de ver que la gente la mira una y otra vez; la reconocen. La historia ha salido en los periódicos de esta mañana y también sus fotos. Han salido en televisión, imágenes de ellos entrando y saliendo del juzgado. Aunque ella se ha hecho un recogido con el pelo y lleva gafas de sol oscuras, la gente sabe quén es porque Patrick tiene el mismo aspecto.

Fragment de Su último día, cap. 39
Coberta Su último día

Els protagonistes són una parella, Stephanie i Patrick, que s’estan adaptant a la nova vida després del naixement de les seves filles bessones. Les nenes no els deixen descansar ni respirar, tanmateix, ella té tot el que sempre havia somniat.

Però apareix una altra dona, Erica, que pertany al passat d’ell amb una esbojarrada acusació: la mort de la seva primera dona no va ser un accident com diu ell, sinó un assassinat.

Ell insisteix en la seva innocència i que tot és un intent de xantatge. Però Erica sap moltes coses sobre Patrick, i Stephanie comença a dubtar del seu marit.

Vídeo sobre Su último día

D’aquesta autora podeu consultar les novel·les que tenim al Càtaleg Aladí i a l’eBiblio.

I al blog de les biblioteques de Vilanova, Llibres i més…, trobareu diferents articles.

Madame B. Sandrine Destombes

La protagonista, Blanche Barjac, és una dona que té un treball peculiar: és netejadora de llocs on han matat algú. I què és, però, el que neteja? Els ordinadors, les catifes, els perfils a les xarxes socials… i amaga els cadàvers com si res hagués passat. Els seus clients són persones cèlebres del submon de París, individus que voloren molt la seva eficàcia, discreció i capacitat.

Coberta Madame B

Però hi ha un canvi…

Quan rep l’encàrrec d’un poderós assassí a sou. Entre les coses que té la víctima a qui ha de fer desaparèixer hi ha un mocador que la transporta vint anys enrere, al dia que la seva mare es va suïcidar.

Però..

… hi ha algú que la vigila i pretén fer-li un xantatge, però ella encara s’ha d’enfrontar a un secret del passat que provocarà un daltabaix en la seva salut mental. Descobrirà que les taques del passat encara que es netegin bé mai no poden ser esborrades.

Blanche había dejado el cuerpo de Quentin en los muelles precisamente para que alguien encontrase su cuerpo enseguida y pudieran llorar su muerte, pero no podía volver a arriesgarse una segunda vez. Un forense se daría cuenta de que el cadáver había sido trasladado varias veces. Ya no pasaría por una simple agresión. La víspera había recogido la sangre aún fresca de su garganta y la había esparcido por el lugar para despistar.

Fragment del cap. 31 de Madame B
Gènere negre
gènere negre

Al Catàleg Aladí i a l’eBiblio trobareu algunes de les seves històries. Va ser novetat el passat mes de febrer a la biblioteca Armand Cardona i de la qual també van fer un article al blog Llibres i més… i que podeu llegir aquí.

Vídeo en francès sobre Sandrine Destombes

Finalment, destigem que aquest tàndem que us hem proposat Lapena último dia Destombes Madame B t’hagi agradat!

Goldfinch