Darreres novetats de Gènere Negre

El fons especial de gènere negre i policíac de la Joan Oliva creix setmana rere setmana, gràcies a les novetats que hi incorporem cada dissabte. Avui, destaquem tres de les darreres novetats de Gènere Negre. Per una banda, els dos darrers títols de l’autora Natasha Preston: La bessona i El despertar. I, per una altra banda, El oscuro adiós de Teresa Lanza, l’última novel·la de Toni Hill.

Natasha Preston és una jove autora britànica que va començar a escriure a través de la plataforma Wattpad l’any 2010, un espai per a l’escriptura amateur. Posteriorment, va començar a publicar novel·la destinada principalment a public juvenil i l’èxit aconseguit ha estat aclaparador. Fonamentalment, les seves novel·les es caracteritzen pel seu ritme addictiu, els girs inesperats i el protagonisme de personatges adolescents amb qui els seus seguidors s’identifiquen amb facilitat.

Fins ara, ha publicat quatre llibres: El soterrani (2017) i La cabanya (2018) i, darrerament, La bessona (2020) i El despertar (2021)

El despertar i La bessona

En primer lloc, us presentem El despertar que té com a protagonista la jove Scarlett, una adolescent que arran d’un incendi no recorda res anterior als seus quatre anys. Els records, però, començaran a aparèixer i la noia prendrà consciència de les mentires amb què ha viscut fins llavors.

L’Scarlett coneixerà també en Noah, un nou company d’institut amb qui de seguida connectarà.

El despertar consta de breus capítols que combinen el punt de vista de l’Scarlett i de’n Noah

En segon lloc, tenim La bessona, protagonitzada per les germanes Ivy i Iris. Ambdues germanes han viscut separades els darrers anys, arran del divorci dels pares. L’Ivy, amb el pare i la Iris, amb la mare. La tràgica mort de la mare propicia el retrobament de les bessones que tornaran a viure plegades. Malauradament, però, el que comença com una oportunitat per a les germanes no sembla que hagi d’acabar amb èxit. L’Ivy es veu pràcticament fora de la seva vida ja que el seu entorn ha caigut sota l’encís de la seva germana…

Natasha Preston a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú:
El despertar a eBiblio
La bessona a eBiblio

El oscuro adiós de Teresa Lanza

A més a més de les dues novel·les de Natasha Preston, d’entre les darreres novetats de Gènere Negre hi destaquem El oscuro adiós de Teresa Lanza, el darrer llibre de l’autor Toni Hill.

El oscuro adiós de Teresa Lanza de l'escriptor Toni Hill

Tot just un any abans, la jove Teresa Lanza va prendre la decisió d’acabar amb al seva vida. No responia de cap de les maneres al perfil d’una suïcida, així que el seu record i els dubtes sobre la seva inexplicable mort encara planegen entre qui la va conèixer.

La Teresa treballava com a dona de fer feines a les cases d’una urbanització residencial (a l’imaginari municipi de Castellverd). Cinc de les dones per a qui treballava la Teresa, es reuneixen un any després de la seva mort, alhora que prenen consciència que l’aclariment dels fets pot posar en evidència els seus propis secrets.

“Hace casi un año que contemplo el mundo asomada a una ventana invisible. Como si anduviera envuelta en una especia de capa mágica, observo sin ser vista, oigo sin participar y me muevo sin que nadie me preste atención alguna. Hace casi un año que recorro las mismas casas, los mismos interiores, ya que al parecer lo único que me está permitido es permanecer encerrada entre cuatro paredes.”

El oscuro adiós de Teresa Lanza
Toni Hill a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú:
L’obscur adeu de Teresa Lanza a eBiblio
Logo Generalitat de Catalunya