Setmana del ciclisme a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

La Volta a Catalunya tindrà lloc entre el 22 i el 28 de març i enguany celebra enguany l’edició 100 d’aquesta històrica prova.

volta 100 - Setmana del ciclisme a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

El ciclisme és un centre d’interès a la Biblioteca Armand Cardona i al llarg d’aquesta setmana estan programades un seguit d’activitats al voltant d’aquest esport.

El Racó Ciclista

El Racó Ciclista és un espai de la Biblioteca Armand Cardona Torrandell creat l’any 2015 on s’ubiquen tots aquells documents relacionats amb aquesta afició tan arrelada entre els ciutadans de Vilanova i la Geltrú.

Per tant, la intenció és recopilar tota mena de documents sobre ciclisme: la seva història, figures de la competició, cicloturisme, rutes en btt, entrenament, alimentació, models de bicicletes.

Des de la seva creació aquest fons ha anat creixent gràcies a les donacions d’entitats i persones que han col·laborat com la Volta a Catalunya i el seu President, Rubén Peris, la Unió Ciclista Vilanova o, més recentment, la donació feta per la família del Lluís Pascual.

Fons documental Lluís Pascual

Així doncs, la Biblioteca acollirà un acte públic per presentar el Fons documental Lluís Pascual.

fons LluisPascual - Setmana del ciclisme a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

Lluís Pascual Carbonell, 1939 – 2016, va ser una figura vinculada al ciclisme a Vilanova i la Geltrú al llarg de tota la seva vida.

Va ser fundador i primer president de la Unió Ciclista Vilanova, entitat que va néixer el 1978 fruit de la inquietud d’un grup d’aficionats al ciclisme vilanoví, i de la qual va ser soci d’honor fins a la seva mort l’any 2016.

Vinculat al llarg de la seva vida a la seva gran passió, que era el ciclisme, va regentar una botiga de bicicletes a la Rambla Ventosa on s’arreplegaven els aficionats a l’esport de les dues rodes.

lluis pascual02 1 1024x734 - Setmana del ciclisme a la biblioteca Armand Cardona Torrandell

La seva família ha fet donació a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú del fons documental que va recopilar al llarg de molts anys d’amor pel ciclisme.

Així doncs el fons està format per un centenar de monografies, com ara biografies dels més grans ciclistes com Jacques Anquetil, Luís Ocaña, Eddy Merckx o Raymond Poulidor,  a més de nombroses i rellevants publicacions periòdiques com el Velo i el Mirroir du Ciclisme.

Activitats

Aquest dijous 11 de març a les 17.30h, la biblioteca Armand Cardona Torrandell acollirà el Taller: Edició a la Viquipèdia.

A més, divendres 12, a les 18h., hi huarà la Presentació del llibre Volta ciclista a Catalunya 1911-2019, a càrrec de l’autor del llibre, Javier Gilabert, i de Jordi Cano del Sol, president de la Unió Ciclista Vilanova.

Javier Gilabert C. on Twitter: "📖 Fa uns mesos vaig fer un compte enrere  per a la #VoltaCatalunya100 a https://t.co/7OnIF7i7wv, publicant 99  entrades de les 99 edicions. Tota aquella literatura (+ estadístiques)

Finalment, dissabte 13, de les 10h a les 14h., VIQUIMARATÓ: “100 edicions de la Volta a Catalunya i ciclisme a Vilanova i la Geltrú”.

Totes les activitats estan realitzades amb la col·laboració d’Amical Wikimedia, de la Volta Ciclista Catalunya, de la Unió Ciclista Vilanova i la regidoria d’Esports.

Aayla Green