No hi ha llum sota la neu, Jordi Llobregat
“L’espelma dibuixava ones ataronjades a les cares dels sis nens. Estaven asseguts en rotllana i somreien nerviosos. Cap d’ells no es podia imaginar que la seva vida no tornaria a ser mai més la mateixa després d’aquella nit“
No hi ha llum sota la neu és la segona novel·la de l’autor valèncià Jordi LLobregat (1971) que, al 2015, va debutar amb molt d’èxit amb El secreto de Vesalio. Enguany, torna a la biblioteca amb No hi ha llum sota la neu, una nova novel·la de gènere negre que aquesta setmana és novetat a la Joan Oliva i Milà.
La protagonista absoluta de la novel·la és la sotsinspectora Àlex Serra que, tot i estar apartada del cos per un incident amb un company, ha estat la designada pels seus superiors per encarregar-se d’una investigació als Pirineus. I és que ningú no té cap dubte que ella, que va créixer en un poblet de la zona, és la persona perfecta per dirigir la tasca policial. Al seu costat, el tinent de la policia francesa Jean Cassel.
En aquests moments, Espanya i França opten a la candidatura conjunta per als Jocs Olímpics d’hivern als Pirineus. La instal·lació més emblemàtica és l’estació d’esquí Vall de Beau. En una de les piscines, hi ha aparegut el cos sense vida d’un dels treballadors, despullat, amb les mans lligades i amb les parpelles cosides amb un filferro. Si bé és cert que la candidatura olímpica té alguns detractors i que ja havien patit sabotatges anteriorment, l’assassinat d’una persona posa, evidentment, la policia en alerta.
D’aquesta manera comença No hi ha llum sota la neu, una novel·la de narració àgil, amb una vuitantena de capítols molt curts, que enganxa des del primer full. Farcida de personatges ben construïts, secrets familiars i traumes infantils, la forta personalitat de la protagonista absoluta, Àlex Serra, augura noves aventures i l’inici d’una nova sèrie policíaca.
Biblioteca Joan Oliva i Milà.