Astèrix escriu el seu final

Albert UderzoAquesta setmana s’ha conegut que ja no tindrem l’oportunitat de llegir una nova historieta d’Astèrix. Albert Uderzo es retira i ens deixa totes les aventures del seu personatge preferit per seguir gaudint amb ell, i també perquè ho puguin seguir fent les diferents generacions, que vulguin fer-se seguidors de tots aquests inoblidables personatges d’un petit poble de la Galia que tant han fet la vida impossible als romans, i amb els que tant ens han entretingut de petits.

El personatge d’Astèrix amb el seu inseparable Obèlix va aparèixer a les pàgines de la revista Pilote fa ja més de cinquanta anys i s’ha convertit al llarg d’aquest anys en un èxit amb més de 350 milions d’exemplars venuts en els seus trenta-quatre àlbums d’històries editats en múltiples llengües, i que s’ha traslladat a sèries de televisió, pel·lícules al cinema i fins i tot un parc temàtic propi.

A les diverses històries d’Astèrix, no és gens difícil de trobar alguna aparició de personatges populars. Els més habituals són personatges de la vida pública francesa, però també en trobem d’internacionals. Entre els quals podem trobar l’actor britànic Charles Laughton , els mateixos Beatles, Kirk Douglas, els Dupond i Dupont (inseparables a les historietes de Tintin), el ciclista Eddy Merckx, Sean Connery, Stan Laurel & Oliver Hardy , l’ex president francès Jaques Chirac, o fins i tot el propi René Goscinny.

Rene GoscinnyAlbert Uderzo va iniciar-se en el món del còmic molt aviat, com a empleat en una editorial, el que li va permetre aprendre les seves tècniques i llançar-se a la publicació de les seves primeres vinyetes.

En col·laboració amb el ja desaparegut René Goscinny, va crear Pistolet i Luc Junior; anys més tard, al setmanari Pilote, apareixeria Astèrix, amb guions del seu amic Goscinny. Una altra de les seves produccions notables, en col·laboració amb Charlier, va ser Tanguy et Laverdure.

En aquests moments tots els personatges de còmic s’estan dirigint cap a la gran indústria cinematogràfica per aconseguir un negoci, del que el clàssic còmic en paper ja no pot arribar perquè no resulta rentable. Durant aquest any s’han estrenat diverses produccions on es fan homenatges als diversos superherois nord-americans i que amb el personatge d’Astèrix ja havia succeït amb anterioritat. Les aventures d’Astèrix estaran sempre presents entre els seus seguidors per les màgiques estones de lectura que els va fer passar uns habitants d’un petit poble de la Galia que ara, abans i sempre resistirà a l’invasor.

• Astèrix continua en la seva web oficial
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello