Novel·la negra i policíaca. Novetats

Novel·la negra i policíaca. Novetats

Vols saber quines són les darreres novetats de Gènere Negre que hem rebut a la Joan Oliva? Doncs en aquest cas només cal que facis una ullada al blog de les biblioteques de Vilanova i la Geltrú. Aquí hi trobaràs tot d’informació interessant per als amants del gènere.

Novetats de Gènere Negre

“- ¿Felipe?

-¿Sí? – El duque de Edimburgo enarcó una ceja y levantó la vista del Daily Telegraph, doblado y apoyado en un tarro de miel, sobre la mesa del desayuno.

-¿Te acuerdas de aquella pintura?

-¿Qué pintura? Tienes siete mil – repuso él, sólo por mostrarse gruñón.

La reina suspiró para sus adentros; no le había dado tiempo a explicarse.

-La del Britannia. La que colgaba en la pared exterior de mi dormitorio.

-Aquel cuadrito horrible del australiano que no sabía pintar barcos?

-Sí.

-¿Sí?

-Bueno, pues ayer la vi en Portsmouth, en la Torre del Faro, en una exposición naval. “

Fragment, pàgina 17, d’Un caso de tres perros.

Un caso de tres perros. S. J. Bennet

Coberta de la novel·la "Un caso de tres perros".

S. J. Bennet ha publicat ja tres llibres dins de la sèrie Su majestad, la reina investigadora. A casa nostra, però, de moment només en tenim dos de traduïts al castellà. Primer va arribar El nudo Windsor i ara n’acaba d’arribar el segon volum: Un caso de tres perros, que ja podeu agafar en préstec a la biblioteca.

En aquesta nova “aventura” protagonitzada per la ja desapareguda reina Isabel II d’Anglaterra, la monarca comptarà amb l’ajut de la seva secretària personal per resoldre la mort d’una de les governantes del Palau de Buckingham. A més a més, la reaparició d’un quadre, perdut durant dècades, ocuparà el temps lliure d’aquesta investigadora tan peculiar.

La sèrie Su majestad, la reina investigadora és un bon exemple del subgènere anomenat cozy crime. Es tracta del subgènere més amable i divertit dins de la novel·la negra, ideal per a aquells lectors a qui tot i que els agrada endinsar-se en una trama de misteri, defugen dels títols més cruents i sanguinaris. Recentment, per exemple, David Safier va triar un altre personatge real per crear-ne un de fictici que es veu involucrat en la resolució d’un crim. En aquest cas, el personatge real ha estat l’excancellera Àngela Merkel, que es converteix en una mena de Miss Marple a El caso de la canciller jubilada i El caso del jardinero enterrado.

Font: www.penguinlibros.com

Qui va matar l’Helena Jubany?, Yago García Zamora

En segon lloc, destaquem un exemple de l’anomenat true crime. Es tracta d’un subgènere dins del gènere negre en què la trama ha passat realment i l’autor la reconstrueix en una mena de text periodístic amb un ritme narratiu propi de la novel·la.

Coberta del llibre "Qui va matar l'Helena Jubany?

En aquest cas, la persona que segurament més en sap del cas Jubany, el jove Yago García Zamora, ha reconstruït un dels crims impunes més inquietants dels darrers anys. L’autor va dedicar el seu treball de final de Grau de Periodisme a aquest cas sense resoldre. A partir de llavors, no ha deixar d’investigar pel seu compte fins a finalitzar Qui va matar l’Helena Jubany?

La jove Helena Jubany va aparèixer morta en un pati Sabadell el 2 de desembre de 2001, l’havien llençada des d’una terrassa. Atenent-nos a la investigació duta a terme per García Zamora, tant la investigació policial com la instrucció del jutge van ser de tot menys meticuloses. Com a conseqüència dels errors comesos per qui havia d’investigar el crim, vint-i-un anys després encara ningú no pot contestar a la pregunta que dona títol al llibre. I només gràcies a l’impuls que el programa Crims va donar al cas i a l’afany de la pròpia família de la víctima s’ha pogut tornar a encausar un dels principals sospitosos abans no prescrivís l’assassinat.

Tot apunta, segons García Zamora, que Helena Jubany va ser víctima d’un feminicidi els responsables del qual encara no han pagat pel que van fer.

Maisie Dobbs. Una detective con intuición, Jacqueline Winspear

Coberta de la novel·la "Maisie Dobbs, una detective con intuición".

En tercer lloc, ja podeu agafar en préstec el primer volum de la sèrie Maisie Dobbs. L’escriptora Jacqueline Winspear és la creadora d’aquesta sèrie d’èxit que ja ha estat publicada en una quinzena de països.

Maisie Dobbs, una detective con intuición, ens fa viatjar fins al Londres de 1929. Allà, la Maisie ha posat en marxa un petit despatx. Acaba d’estrenar-se, per tant, una de les primeres dones detectius. I el seu primer cas tindrà a veure amb un centre de veterans de la Primera Guerra Mundial.

La història de la Maisie comença, però, una anys abans quan la jove treballa per a lady Rowan Compton. L’aristòcrata va presentar la Maisie a un gran amic, l’investigador Maurice Blanche, que no va trigar a reconèixer les qualitats detectivesques de la noia.

Font: www.maeva.es

Puta, tu, Enric Llort

Coberta de la novel·la "Puta, tu"

Finalitzem aquest petit tast de novetats de gènere negre amb Puta, tu del director artístic, guionista i actor Enric Llort.

Enric Llort debuta en el món de la novel·la amb Puta, tu. Tot comença quan la Carlota apareix a la platja nua i desconcertada. D’aleshores ençà i, durant la seva estada a l’hospital, la noia anirà fent memòria. I així, de mica en mica, descobrirem que treballava en el món de la prostitució de luxe. “Aventures al límit, amb riscos inherents a la seva feina, al costat de personatges mafiosos, homes aparentment respectables amb doble vida, tràfic de blanques…· són alguns dels ingredients d’aquesta novel·la negra d’acció i suspens.

“Fa un fred que pela…

Són les set del matí, fa sol, però estic morta de fred…Això no em passaria si no em trobés on em trobo: acabo de ser “descoberta” passejant per la platja per una patrulla de la policia municipal. A primer cop d’ull no tindria cap mena d’importància si no fos perquè, quan m’ha trobat la parella de funcionaris municipals, anava despullada: a pilota picada a finals del mes de maig i cridant a Déu i sa mare que passava a menys de cent metres de mi.”

Fragment, pàgina 8, de Puta, tu.

Així doncs, esperem que t’hagi agradat aquesta petita selecció de Novetats de Gènere Negre.

logotip next generation - Novel·la negra i policíaca. Novetats

Funny Girl