Triplet negre

Voleu saber quines novetats de gènere negre incorpora cada setmana la Joan Oliva? Doncs en aquest cas no podeu deixar de seguir el blog de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Vilanova i la Geltrú. Aquí, hi trobareu tot d’informació sobre gènere negre. Només cal que feu un clic.

Avui, us presentem algunes de les darreres novetats que ja podeu agafar en préstec.

La xarxa de protecció. Andrea Camilleri

"La xarxa de protecció" d'Andrea Camilleri

En primer lloc, tot un clàssic contemporani del geǹere negre. Torna el comissari Montalbano en la seva aventura número trenta.

L’autor Andrea Camilleri tenia seixanta-quatre anys quan va publicar la primera de les novel·les protagonitzades per Montalbano. Tot i que abans la seva trajectòria professional havia transcorregut com a guionista, director de teatre i professor d’art dramàtic, Camilleri ha esdevingut etern a través de Montalbano. Gràcies a la sèrie de novel·les protagonitzades per aquest comissari, el ja desaparegut Andrea Camilleri (1925-2019) s’ha convertit en tot un referent de l’anomenat spaghetti crime.

La xarxa de protecció, a banda de ser la darrera novel·la traduïda al català fins ara, és també la primera que Camilleri no va escriure, sinó que la va haver de dictar a causa dels seus problemes de visió.

La història comença amb el rodatge d’una pel·lícula sueca a Vigàta i, ràpidament, es bifurca en dos nous casos que faran retrocedir el comissari anys enrere. No hi faltaran les dosis d’humor clàssiques del personatge ideat per Camilleri.

Els fidels seguidors de la sèrie Montalbano, tot i la mort del seu genial autor, podran gaudir de dos títols més encara inèdits en català que, pressumiblement, Edicions 62 traduirà en un futur no gaire llunyà.

Camilleri etern gràcies a un nou cas per a Montalbano.

El dia que Josep Pla va bufetejar Adolf Hitler. Francesc Puigpelat

"El dia que Josep Pla va bufetejar Adolf Hitler" de Francesc Puigpelat

En segon lloc, us presentem El dia que Josep Pla va bufetejar Adolf Hitler. La novel·la amb què el periodista i escriptor Francesc Puigpelat ha guanyat la XXIX edició del Premi Ferran Canyameres, el guardó més antic de gènere negre a Catalunya.

Francesc Puigpelat signa un thriller amb bones dosis d’humor en què conviuen ficció i realitat així com personatges reals i d’imaginaris. Tot plegat en un escenari com va ser l’estiu de 1936. Un moment per a la història amb els preparatius de l’Olímpiada Popular a Barcelona, la insurrecció militar a punt de produir-se a Espanya i els Jocs Olímpics a Berlín amb un Adolf Hitler instal·lat al poder.

Una novel·la amb un títol suggerent amanida amb personatges com ara una imaginària detectiu privada, Clara Capell, les dones de dos il·lustres escriptors com van ser la Mercè Devesa, d’en Josep Maria de Sagarra i Adi Enberg, d’en Josep Pla, sicaris, agents secrets, assassins a sou i pinxos del barri xinès.

• El dia de Josep Pla va bufetejar Adolf Hitler: Aladí

Desaparición para expertos. Holly Jackson

"Desaparición para expertos" de Holly Jackson

En tercer lloc i ja per concloure, us presentem una novel·la juvenil. Holly Jackson n’és la seva autora i és el segon volum de la sèrie de novel·la policíaca d’aquesta jove escriptora. La sèrie va començar amb Asesinato para principiantes i amb el segon títol de què us parlem avui, Desaparición para expertos, ja acumula quatre volums.

La protagonista és Pippa, l’estudiant que en el primer dels llibres va resoldre l’assassinat d’Andie Bell tot convertint la investigació en el seu treball de final de curs. Ara a Desaparición para expertos, malgrat que la seva voluntat era deixar de banda els seus dies de “detectiu”, s’hi tornarà a posar en marxa quan fins i tot la policia sigui incapaç de treure l’entrellat de la desaparició de Jamie Reynolds.

Disponibilitat en els catàlegs:

Desitgem que aquestes tres novetats de gènere negre siguin de vostre interès. No dubteu a agafar-les en préstec!

Logo Generalitat de Catalunya

Funny Girl