Arrels, nova revista a la biblioteca!

Els fidels lectors del nostre blog, ja haureu vist que periòdicament fem una ressenya sobre les revistes que teniu disponibles per a préstec. Avui, hem triat Arrels, una nova publicació que hem incorporat al nostre fons i que de ben segur agradarà als entusiastes del món rural.

Arrels és una publicació trimestral, editada pel grup editorial SOM, responsable de capçaleres com Descobrir o Sàpiens. S’hi combinen articles de fons amb consells i idees per a un dia a dia més autosuficient. Tot i que parla de la pagesia, la publicació ho fa més en clau de futur que de tradició i d’aquí que hagi adoptat el lema El món que torna.

Imatge interior d’un dels reportatges de la revista Arrels

La revista Arrels neix amb ganes de ser multimèdia i un punt de trobada de la comunitat i mercat de pagès en xarxa. En les seves pàgines s’hi troben des de periodistes coneguts fins a gent sorprenent que explicarà les seves vivències, consells per viure millor l’experiència de la seva essència o submergir-se en els  reportatges per inspirar-se a través de les entrevistes en vídeo o diferents documentals sorprenents.

El projecte va començar a l’estiu de l’any 2020 amb un manifest signat per personalitats com l’atleta Kilian Jornet, la cuinera Carme Ruscalleda, el coordinador d’Unió de Pagesos, Joan Caball, el cantautor Lluís Llach o la periodista de Catalunya Radio, Laura Rosel, que donaven suport la iniciativa. Arrels també inclourà el format radiofònic, amb podcasts que es penjaran a la web, presentats per periodistes com Albert Mercadé o Txell Bonet.

Arrels, el món que torna

Arrels s’endinsa en la singularitat amb les millors imatges sobre els oficis més tradicionals com la pesca o els restaurants que són únics per la seva filosofia culinària. També les ètnies d’arreu del món tenen el seu espai. I, així mateix, l’art té una presència àmplia amb l’escultura o la pintura i els artistes o creadors que els representen.  En les seves pàgines s’hi troben amagades les individualitats que mitjançant el seu esforç han aconseguit deixar la seva empremta en forma de creació perquè pugui ser admirada en la posteritat.

Revista Arrels a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú.

Funny Girl