Flavita Banana, premi Gat Perich 2018

Captura

El jurat de la 20a edició del Premi Internacional d’Humor Gat Perich ha distingit la humorista gràfica Flavita Banana, pseudònim de l’asturiana, resident a Barcelona, Flàvia Álvarez-Pedrosa, amb el guardó.

El Premi Internacional d’Humor Gat Perich és un guardó que s’atorga en memòria de Jaume Perich des de 1996 per reconèixer la important tasca social dels professionals de l’humor.

Creat un any després de la mort del Perich per iniciativa del dibuixant Fer i la família de Jaume Perich, des de l’any 2006 començà a atorgar-se a professionals de l’humor d’altres disciplines que no fos l’humor gràfic.

Enguany també han distingit Judit Martín (L’Hospitalet de Llobregat, 1976), coneguda per la seva participació en el programa Polònia de TV3 i per interpretar La Vane en el programa Versió RAC1 de Toni Clapés, i la revista El Jueves per celebrar els 40 anys.

La Flavita Banana realitza unes senzilles però potents vinyetes en blanc i negre que ens demostren la realitat de les relacions humanes, vincles emocionals replets de contradiccions i sentiments oposats a força de molt humor i ironia, que ens inciten a la reflexió.

flaviadentro-635x480

Una visió femenina del nostre món i, en particular, el de les dones que ens acosta a les, sovint, realitats tragicòmiques de les relacions amoroses, ruptures i diverses situacions quotidianes.

Podeu trobar les seves vinyetes setmanalment a la revista S Moda, i mensualment a Orgullo y Satisfacción i Revista Mongòlia.

1505472351 archive entrevista Flavita banana PLYIMA20170215 0038 1 e1527840792117 300x217 - Flavita Banana, premi Gat Perich 2018 Exposición_Flavita_Banana_Archivos_Estelares_176434253150686

Flavita Banana ha publicat tres llibres: Curvy, editat per Lumen i publicat en 2016 i on participava com il·lustradora, Las cosas del querer, el seu primer llibre com autora (Lumen, 2017) i Archivos Estelares (Astiberri, 2018), un llibre recopilatori amb les seves millors vinyetes. Trobareu els seus llibres a la #comicteca de la Biblioteca Armand Cardona: Flavita Banana

cosas archivosestelares

També trobareu les seves vinyetes a Instagram i Facebook.

Us deixem amb la participació de la Flavia a l’Astiberri Show 2017 amb Broja Crespo i Dario Adanti.

Súper 8