36ena edició del Saló del Còmic de Barcelona

800_x_cartell-sense-logos-sc36-catUn any més torna el Saló del Còmic de Barcelona. Des de dijous 12 a diumenge 15 d’abril a la Fira Barcelona Montjuïc es podrà gaudir de un espai d’uns 50.000 metres quadrats amb més de 180 expositors dedicats exclusivament al 9è art.

El programa d’exposicions inclou una mostra dedicada als 45 anys de Superlópez, el popular superheroi creat per Jan, autor del cartell d’aquesta edició i que segons Antoni Guiral, comissari general de les exposicions, “al llarg de 60 anys de professió ha demostrat ser un historietista excepcional”.

El Saló del Còmic també recorda les revistes espanyoles de còmics per a adults aparegudes entre 1978 i 1992 a través de la mostra antològica Les revistes del boom del còmic (per a adults), que presentarà el treball tant dels autors espanyols com d’aquells que es van establir al nostre país i que van protagonitzar “un fenomen que va canviar la indústria de la historieta espanyola”.

expos saló

El còmic clàssic es veurà representat a Jack Kirby, The King of Comics. L’exposició, dividida en dues parts, repassarà la trajectòria professional d’aquest autor nord-americà, que per a Guiral és un “referent estètic”; El comissari destaca el fet de comptar amb 31 originals seus “tenint en compte que és molt difícil reunir-los i que poques vegades s’han vist, fins i tot als Estats Units”.

Entre els convidats d’aquest any estan Vittorio Giardino, David Lloyd, Dave McKean, Jamie Delano, Ralf König, Kelly Sue DeConnick, Matt Fraction, Roy Thomas, Shea Fontana, Tillie Walden, Lorena Alvarez, Stan Sakai, Carlos Pacheco, David Rubín, Elisa McCausland, Esteban Maroto, Juan Díaz Canales, Kiko da Silva i Paco Roca, entre molts altres.

x_400_3-convidats1 x_400_2-convidats

Una de les novetats d’aquest any és l’espai Comic Kids, una gran àrea d’uns 3.000 metres quadrats que dóna prioritat a la divulgació del còmic entre els més petits, però també a les famílies; un espai lúdic i familiar on es podrà aprendre tècniques de dibuix, guió i disseny, llegir còmics, jugar i dibuixar amb els autors.

Un dels punts forts del Saló son els nominats i els premis. Enguany, el sistema de votacions ha canviat. En una primera fase, professionals de la historieta d’Espanya, van triar, mitjançant votació, als nominats de les categories a Millor Obra d’Autor/Autora Espanyol/a, Millor Obra Estrangera publicada a Espanya, Autor/Autora Revelació i Millor Fanzine.

ARSENE_1 BV-UnahermanaCover04FITXAZN CharlieChanHockChye-Pantheon cubierta ESP.indd divorcio estamos

La segona fase consisteix en determinar els guanyadors de tots els premis, tasca que recaurà en un jurat, que basarà la seva decisió final en els cinc nominats per major nombre de vots.

Aquest jurat estarà compost per membres representatius dels col·lectius de crítics, associacions, periodistes, llibreters i, per primer cop, d’un bibliotecari! Aquest honor ha recaigut en el nostre company Jaume Vilarrubí, membre grup Biblioteca i Còmic del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de Catalunya.

Com sempre, a la Biblioteca Armand Cardona trobareu una exposició de fons amb els còmics nominats, autors convidats i sobre les exposicions del saló.

Us deixem amb el vídeo resum del Saló de l’any passat.

Súper 8