Selecció de novetats – Desembre

Ja podeu trobar a la Biblioteca Armand Cardona la nova selecció de novetats, en aquest cas la corresponent al mes de desembre que inclou documents dels diferents fons de la Biblioteca: adults i infantil (lectura i coneixements), música, cinema, fotografia i còmics.
Entre les novetats per adults trobareu el llibre de la Malala Yousafzai, la jove activista i blogaire paquistanesa que va ser atacada per una milicià de la TTP quan sortia de l’escola. Jo sóc la Malala, narra la història d’una família desplaçada pel terrorisme global, i de la lluita per l’educació de les noies, i d’un pare que, propietari d’una escola, va encaminar i encoratjar la seva filla a escriure i anar a l’escola, i d’uns pares valents que s’estimen la seva filla en una societat que privilegia els fills.
Pel que fa a la literatura, us recomanem la novel·la Quan en dèiem xampany, darrera obra del periodista i tertulià Rafel Nadal. Als setze anys Francisco Oller abandona Cassà de la Selva en busca de fortuna i acaba creant una indústria de taps de suro a Reims, on cria quatre fills. Història d’una saga familiar durant els cent anys més convulsos de la història d’Europa. És una història de tenacitat, sacrificis, amors, odis, traïcions, èxits i fracassos.
A la secció infantil us presentem el conte L’àvia necessita petonets d’Anna Bergua i Carme Sala (il). La Maite és una nena de 8 anys que ha de fer front a una nova situació: la seva àvia, malalta d’alzeimer, ha d’anar a viure amb ella, la seva germana petita i els seus pares. La seva habitació a partir d’ara passarà a ser de la seva àvia i això a banda de no entendre-ho, no li fa cap gràcia.
I per anar preparant el Nadal, també us recomanem Quin cacau de Nadal! d’Esperança Sierra i Xavi Teixidor. La primera aventura dels Cacaus d’en Sam, la colla més divertida i esbojarrada de Barcelona, transcorre durant el Nadal. Tot es complica per a en Sam i els seus amics quan el camell Jeps desapareix la Nit de Reis, sense donar cap explicació als seus companys.
Entre els còmics recomanem el primer volum d’Érase una vez en Francia de Fabien Nury. Orfe, immigrant, ferroveller, milionari, col·laboracionista, membre de la resistència. Un criminal per a uns, un heroi per a uns altres. Joseph Joanovici va ser tot això i molt més. La seva història és la d’un home ambigu. Un jueu a la França ocupada de la Segona Guerra Mundial, que va fer la seva fortuna a costa dels nazis. O tal vegada no?
Pel que fa a la música us presentem el darrer treball dels inclassificables sevillans Pony Bravo, De palmas y cacería, amb el que tornen a fer gala de la seva originalitat i del seu discurs anti-oficial i políticament incorrecte. L’estil es podria qualificar com una barreja de rock amb sons electrònics, ritmes jamaicans i tot saltejat amb ritmes aflamencats que ho he esquitxen tot. “El més semblant a combinar The Doors amb Triana”.
Per últim, a la secció de cinema us volem recomanar George Méliès: el primer mago del cine: 1896-1913. Per primera vegada es presenten reunits tots els curtmetratges conservats del precursor del cinema Georges Méliès: des del primer, “Partida de cartes” (1896), fins a l’últim, “El viatge de la família Bourichon” (1913). En total 199 gravacions que faran gaudir als bons cinèfils.
En el següent enllaç us podeu descarregar el full d’aquest mes: Selecció de novetats – Desembre
Us deixem amb la mítica pel·lícula de Méliès “Viatge a la lluna”.


