Fora de joc a Montserrat

Fora de Joc , una novel.la ludicocriminal, és la novetat de la Sala d’adults de la Biblioteca Armand Cardona d’aquest mes d’octubre.

L’inici

— Montserrat no és allò que tu miraves, Montserrat és això que estàs veient —diu el tiet Comas i encabat em busca els ulls pel retrovisor des del seient del copilot —. El teu avi Josep recitava trossos sencers del poema de Montserrat d’en Sagarra, que era llarg i una mica pesat, però jo els únics versos que recordo són aquests.

Basílica, Montserrat Abadía de Santa María | HiSoUR Arte Cultura Historia

L’abadia de Montserrat, després de la pandèmia, impulsa activitats culturals per reactivar-ne les visites.

L’Oriol Comas i Coma ho aprofita per organitzar-hi el Ludocànon, una trobada internacional d’experts en jocs de taula amb l’objectiu de triar els cent millors jocs de la història.

historia - Montserrat Visita

Però al vespre del primer dia, un monjo apareix penjat en una de les habitacions de l’hotel Abat Cisneros on s’allotgen.

El Comas, aviat relaciona la mort del pare Mateu amb altres decessos recents de monjos que semblaven accidentals.

I també trobaran indicis que els crims guarden relació amb uns fets succeïts anys enrere a l’Escolania.

La novel.la

El sentit de l’humor i l’enginy de Màrius Serra s’infiltren a la trama i sense canviar d’espai, salta vertiginosament del món hiperconnectat d’avui a l’ecosistema gairebé aïllat de l’Escolania de fa mig segle.

Monasterio de Montserrat, Barcelona - Reserva de entradas y tours

Diàlegs plens de carisma, situacions hilarants, jocs antics i moderns de tota mena i una narració tenyida pel xoc generacional, enun dels indrets més coneguts, estimats i misteriosos de Catalunya

L’autor

Nascut a Barcelona l’any 1963, les seves creacions giren al voltant de la literatura, la comunicació i el joc.

Un webinar lingüístic amb Màrius Serra i el projecte Living Places-Simon  Architecture Prize, més cultura confinada

Ha publicat més de deu mil mots encreuats, cinc mil articles, quinze llibres de narrativa i set de ludolingüística.

Les seves obres han estat traduïdes al castellà, l’italià, el romanès, el coreà, el polonès i, parcialment, a l’alemany i l’anglès.

La seva obra literària ha estat guardonada amb premis com el Ciutat de Barcelona, Serra d’Or, Lletra d’Or, Ramon Llull o Sant Jordi.

Col·labora a La Vanguardia i a Catalunya Ràdio i és membre de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans.

La novetat del mes d¡octubre és gentilesa de Llorens Llibres.

Aayla Green