Darreres novetats per als més petits

Vols saber quines són algunes de les darreres novetats per als més petits que han arribat a les biblioteques de Vilanova? En aquest article, n’hi podràs veure una petita selecció.

En primer lloc, els més petitons

Serafina: l’aniversari. Albertine

Coberta del llibre "Serafina, l'aniversari"

A la Serafina li encanta el dia del seu aniversari, i aquí no? és un dia molt especial!

En aquest dia no hi falta res: jocs, regals, ballar, el pastís i sobretot estar amb els seus amics.

En aquest llibre-joc de gran format, de cartró i sense mots els infants hi aniran descobrint com transcorre aquest dia tant important per a la Serafina. I tot plegat, a través d’unes il·lustracions amb colors molts vius i plenes de personatges que farà que hi quedem atrapats. Hi redescobrireu detalls a cada nova mirada a aquesta gran festa d’aniversari!

Tres llàgrimes. Ricardo Alcántara

La segona de les propostes lectores per als petitons és Tres llàgrimes, de Ricardo Alcántara.

"Tres llàgrimes" de Ricardo Alcántara

Tres llàgrimes és un llibre molt emotiu que ens parla de la pèrdua i del dol.

Ho fa amb un text senzill i amb molta sensibilitat que ens fa pensar que és millor veure la vida en positiu. Per aquest motiu, amb tres llàgrimes ja n’hi ha prou perquè amb moltes llàgrimes als ulls només hi veiem les coses lletges.

Les il·lustracions de Noemí Villamuza acompanyen el text  en tot moment. S’hi pot percebre l’emoció i són d’una gran tendresa.

Un àlbum fet amb molta sensibilitat i cura que ajuda grans i petits a vèncer aquest difícil moment.

En segon lloc, seguim amb una proposta per a infants més grandets

Una nena entre vint milions. Quim Miró

Aquest llibre neix per explicar la història real de l’Alexandra, una nena que pateix una malaltia minoritària sense cura que és diu Progèria.

Coberta del conte "Una nena entre vint millions"

La Progèria o síndrome de l’envelliment prematur és una malaltia que es desenvolupa en els primers anys de vida i es manifesta inicialment amb un creixement més lent del nadó, encara que el desenvolupament intel·lectual no s’hi veu afectat. El que sí que produeix la malaltia són molts efectes secundaris en d’altres parts del cos. Per exemple, l’alçada i el pes per sota de la mitjana, la caiguda dels cabells, una veu aguda, problemes a les dents, problemes cardiovasculars, pell fina i, també, fragilitat òssia.

Així doncs, a través del relat coneixerem l’Alexandra, una nena riallera, espavilada i presumida a qui li agrada la música, el ball i les llengües. Viurem amb ella el seu dia a dia amb les persones més properes i coneixerem en Luca i la Kate, uns infants amb qui comparteix l’amistat i la malaltia.

Us proposem una lectura que no us deixarà indiferents. Que convida no només a normalitzar les malalties minoritàries i a donar-les a conèixer, sinó també a conscienciar de la importància de la investigació.

I en tercer lloc, per acabar, un parell de suggeriments per aprendre coses noves…

Mediterrània, una mar de músiques. Jordi Alsina

Coberta del llibre "Mediterrania, una mar de musiques"

A cada racó del món, la música hi esdevé un reflex de la història i la cultura d’aquell territori.

Sabeu que és una batalla de galls? I una Jota? I la Tarantel·la?

Sabeu què son una bandúrria, unes castanyoles o un darbuka?

En aquest llibre il·lustrat de gran format hi trobareu la resposta i, alhora, navegareu per la Mediterrània descobrint-hi els instruments, l’origen de les músiques i alguns artistes dels diferents territoris que comparteixen aquest mar.

Jean-Michel Basquiat. María Isabel Sánchez Vegara

"Jean-Michel Basquiat"

Jean-Michel Basquiart està considerat una de les figures més reconegudes de l’art contemporani del segle XX.

Va néixer a Brooklyn l’any 1960 i juntament amb el seu amic Al Diaz van fer del grafit una expressió de protesta per denunciar el racisme i la desigualtat. Els seus quadres van adquirir un enorme valor i va exposar a galeries i museus convertint-lo en una icona cultural.

Aquesta nova biografia de la col·lecció Petit&Gran ensenya a nenes i nens qui eren i què van aconseguir les persones més destacades de la història. Persones rellevants en l’àmbit de l’art, la ciència i la literatura així com en l’esport o la música….persones que, com Jean-Michel, van convertir un petit somni en una gran història.

En darrer lloc, us deixem amb algunes imatges de la novetat d’aquest mes d’agost a la sala infantil de la biblioteca Joan Oliva i Milà: Els Bombers, d’Emmanuel Trédez.

A continuació, hi podeu consultar la disponibilitat en els catàlegs:

• Serafina: l’aniversari (Aladí)
  • Tres llàgrimes (Aladi)
  • Una nena entre vint milions  (Aladí)
  • Mediterrània, una mar de músiques (Aladí)
  • Jean-Michel Basquiat (Aladí)
  • Els bombers (Aladí)

Així doncs, no deixeu passar les darreres novetats per als més petits que cada setmana posem al vostre abast a les biblioteques de Vilanova i la Geltrú. I no només això! Recordeu també que en el nostre blog hi trobareu regularment informació sobre llibres infantils que teniu al vostre abast.

Funny Girl