Abril. Novetats mensuals de primavera!

Les novetats mensuals de primavera que et proposem aquest mes d’abril són: Perdut al museu de Luisa Vera i Tomás Nevinson de Javier Marías.

Novetat infantil

Perdut al museu de Luisa Vera. Editorial Combel .

Coberta: Perdut al museu de Luisa Vera

En primer lloc, t’agraden els museus?

En segon lloc, vols fer una passejada per un museu d’art modern?

En tercer lloc, vols acompanyar el protagonista d’aquest llibre en la seva aventura de descobrir les sales d’un museu on trobarà obres de Picasso, Monet, Matisse…? Si és que sí prepara’t a gaudir d’aquest món fascinant!

En quart lloc, què és l’art modern? Perquè el museu que visitaràs és d’art modern! Doncs bé, et pots trobar escultures que pengin del sostre o figures que es moguin o facin so, o obres pintades amb les mans

En conclusió, encara que no t’ho sembli la visita serà molt divertida!! Hi veuràs el que no et pensaves mai!

Detall: Perdut al museu

Per acabar, comentar que el format del llibre permet que en cada doble pàgina es desplegui una solapa que conté un text breu i senzill sobre un moviment pictòric. Al dors trobaràs un joc de laberint inspirat en un dels artites.

Què et sembla? L’acompanyes?

Trobaràs el llibre al Catàleg Aladí.

Novetat adults

Tomás Nevinson de Javier Marías publicat per Alfaguara.

Olía mal la historia. Había olido mal desde el principio y a mí no se me había escapado. Los responsables del M15, el M16 y el CESID, organismos de las Coronas al fin y al cabo, desconocerían mis actividades en la ciudad del noroeste y no las habrían autorizado. O tal vez sí estaban al tanto y fingían desconocerlas, las órdenes laberínticas que no siempre empiezan arriba peri sí terminan abajo, en el que debe ejecutarlas…

Fragment de Tomás Nevinson

I de què va aquesta història?

tomas nevinson-javier marias-9788420454597
Coberta de Tomás Nevinson

Tomás Nevinson, jove espia d’Oxford i marit de Berta Isla, cau en la temptació de tornar als serveis secrets després d’un temps d’estar-ne fora. Li proposen anar a una ciutat del nord-est per tal d’identificar una persona, mig espanyola mig nord-irlandesa que va participar en atemptats de l’IRA i d’ETA deu anys abans. És l’any 1977. L’encàrrec és del seu excap Bertram Trupa, el qual ja havia condicionat la seva vida anterior.

A la contracoberta es diu: ‘La novela, más allá de su trama, es una profunda reflexión sobre los límites de lo que se puede hacer, sobre la mancha que casi siempre trae la evitación del mal mayor y sobre la dificultad de determinar cuál es ese mal. Con el trasfondo de episodios históricos de terrorismo, Tomás Nevinson es también la historia de qué le sucede a quien ya le había sucedido todo y a quien, aparentemente, nada más podía ocurrir. Pero, mientras no termina, todos los días llegan…’

Amb un llenguatge directe i clar, Javier Marías narra les vivències del personatge principal, Tomás Nevinson, d’una manera captivadora que enganxa des de la primera línia. És a dir, que no deixaràs la lectura d’aquesta narració, t’aniràs endinsant en les pàgines a través de reflexions i converses i descobriràs un Tomás ple de dubtes, de reptes, de contradiccions…, l’interès, però, per la trama no disminuirà.

L’autor

Javier Marías és escriptor, però també ha estat professor universitari, editor i traductor. Ha escrit novel·la, com també contes, assaig, articles en diverses revistes i diaris.

Què et semblen aquestes propostes? De segur, que aquest abril i les novetats mensuals de primavera, tant petits com grans en gaudireu! No te les perdis, però. A l’eBiblio també en trobaràs!

Goldfinch