Selecció de novetats – Maig

Capecelera

Ja podeu trobar a la Biblioteca Armand Cardona la nova selecció de novetats, en aquest cas la corresponent al mes de maig, que inclou documents dels diferents fons de la Biblioteca: adults i infantil (lectura i coneixements), música, cinema, fotografia i còmics.

Entre les novetats per adults us volem recomanar el llibre 100 motivos de appliqué: la forma más original de personalizar tus prendas de Debora “Ismoyo” Green. Si us agrada personalitzar, renovar o reciclar les vostres peces de roba i accessoris, en aquest llibre trobareu 100 idees de projectes appliqué senzills, divertits i originals per fer-ho.

Pel que fa a les novel·les us recomanem El Càtar imperfecte del periodista i escriptor Víctor Amela. Novel·la basada en fets i personatges històrics que reconstrueix la vida quotidiana, somnis i creences d’un grapat d’heretges a primers del segle XIV. Tresors i ramats, rituals i inquisidors, jueus i templaris, picapedrers i bordells s’encreuen en els paisatges d’una història real. L’espiritual i el carnal conflueixen en una trama de fa set-cents anys en la qual l’amor dirà l’última paraula.

Portades 1

A la secció infantil destaquem Els dies de la setmana de Teresa Sabaté i Violeta Crespo. El conte ens explica els tràfecs de la Setmana per organitzar els seus fills, els dies de manera que formin un conjunt harmoniós. Els dies estan tots barrejats i cal posar ordre en aquest desgavell.

També recomanem l’àlbum il·lustrat Et menjadé! de Jean Marc Derouen i Laure Du Fäy. Aquest conte ens explica amb una gran dosi d’humor com un llop afamat busca alguna cosa per menjar-se… però aquest llop parla d’una manera molt peculiar i els conillets del bosc que no tenen ni un pèl de tontos no li posaran gens fàcil!

Entre els còmics destaquem l’àlbum Portugal de Cyril Pedrosa, guanyador del premi al millor còmic al festival d’Angoulême del 2012. En Simon és un dibuixant de còmics en plena crisi. Després de l’èxit del seu primer llibre pateix un bloqueig creatiu que està fent malbé la seva feina, vida personal, parella… Quan tot sembla enfonsar-se rep una invitació per assistir a un festival de còmics a Portugal, el país natal de la seva família i lloc on va passar diversos estius durant la seva infància.

Portades 2

Pel que fa a la música us recomanem Amok d’ Atoms for Peace, el darrer projecte del cantant de Radiohead, Thom Yorke, que s’entén com una continuació del seu darrer disc en solitari, The Eraser (2006). Es tracta d’un disc més electrònic dels que habitualment factura amb la seva banda. Ritmes melòdics i atmosferes carregades per un treball amb més alts i que baixos.

Per últim, a la secció de cinema us volem recomanar la pel·lícula que ha arrasat als Premis Gaudí i Goya, la versió muda i flamenca del conte de Blancanieves de Pablo Berger. També es pot gaudir de la banda sonora que inclou èxits com el tema de Silvia Pérez Cruz.

En el següent enllaç us podeu descarregar el full d’aquest mes: Selecció de novetats – Maig

Súper 8