Lisa Simpson: Orgull i prejudici

És una veritat universalment reconeguda que tot home solter, posseïdor d’una gran fortuna, necessita esposa. Jean Austen.

El principal assoliment de Jean Austen amb aquesta obra és transmetre una perfecta imatge de la societat britànica en el canvi de segle, per sota de les aparences i els prejudicis. Descriu de manera poètica, intel·ligent i irònica les vides de les joves i la societat al camp anglès del segle XVIII, a través d’una minuciosa caracterització psicològica i de comportament dels personatges. No obstant això, no es fan referències, en la trama, als dramàtics esdeveniments històrics de l’època, entre d’altres, la revolució francesa o l’inici de les campanyes napoleòniques.

La gran casa de Netherfield Park, al comtat anglès de Hertfordshire, té un nou llogater: el senyor Bingley, un jove atractiu, ric i solter. la senyora Bennet n’està encantada, ja que el seu desig més fervent es trobar un bon partit per les seves cinc filles. Però a l’Elisabeth, la més rebel de les germanes, qui de debò li interessa és el senyor Darcy, el millor amic de Bingley.

Jane Austen

Es va publicar per primera vegada a principis de l’any 1813 com una obra anònima, sense que figurés el nom de la seva autora. És tracta d’una de les primeres comèdies romàntiques en la història de la novel·la i la seva primera frase és una de les més famoses en la Literatura anglesa.

• Orgull i prejudici
  • Club de la Lisa Simpson a Facebook
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello