‘Budapest’ còmic i exposició de Chema Peral

Chema Peral Budapest Cubierta e1523274204941 218x300 - 'Budapest' còmic i exposició de Chema PeralFins al 28 d’abril podeu veure a la Biblioteca Armand Cardona Torrandell l’exposició ‘Budapest: Com es fa un còmic?’ Del dibuixant vilanoví Chema Peral.

Chema Peral va néixer vora el mar i des de petit va començar a llegir còmics i a dibuixar-los. Ha publicat en diversos fanzines i revistes nacionals (Panenka, Diari Ara) i internacionals.

L’editorial Apa-Apa Comics va editar la seva primera novel·la gràfica, Esperando a Jean Michel i acaba de veure la llum la seva segona obra, Budapest, publicada per Ediciones La Cúpula.

Compagina la seva feina d’il·lustrador amb la de dj col·leccionista de música Disco. Li agraden els entrepans d’alvocat i dibuixar a moltes llibretes alhora. També publica comics i fanzines de dibuixants que l’hi agraden amb la seva petita editorial Lupa y Sombrero.

P1030694És també responsable i veu del podcast “Jo dibuixo”, on comparteix inquietuds i reflexions sobre la seva professió.

A l’exposició podeu veure els dibuixos originals de Budapest i altres materials que en Chema va fer servir per poder realitzar aquest còmic. Entre altres coses podeu veure apunts a les seves llibretes, esborranys, proves, documentació i fotografies.

96 de les 128 pàgines que té Budapest van ser dibuixades pel Chema a Angoulême durant els 4 mesos que va durar la seva residencia a la ‘Maison dels Auteurs’.

En Chema va agafar títol d’aquesta obra, que avancem que no fa referència a la ciutat que tots coneixem, de la cançó ‘Budapest by blimp’ del músic Thomas Dolby, que va escoltar moltes vegades durant el procés de creació del còmic.

Budapest ens explica l’odissea de Roúl Nada, un veterà de la Guerra de Pau de la gairebé-resistència contra els keekamis que, cansat de lluitar, emprèn un viatge d’anada Budapest per deixar enrere el passat i la guerra.

Arribar fins a aquesta ciutat somiada, no serà fàcil i, com un Odisseu modern, haurà de passar per diferents treballs durant el seu llarg viatge per arribar la seva destinació: guanyar un concurs de salts, enamorar-se, enfrontar-se a monstres, assaltar vaixells, travessar jungles.

Us deixem amb un vídeo que ha fet el mateix Chema per l’exposició on explica el procés de creació del còmic.

Súper 8