Del còmic a la pantalla
Sabem que quan al cinema li falta inspiració recorre a la literatura per trobar-la. És el cas de la multitud d’adaptacions d’obres literàries o de teatre que s’han fet des dels orígens del mitjà.
El còmic no ha estat una excepció i en els darrers anys han sigut molts els àlbums que han fet el salt a la pantalla gran. Tots coneixem les adaptacions de còmics de superherois de Marvel o DC Còmics fetes a Hollywood, però n’hi ha d’altres de còmics independents i també de gran qualitat fetes de forma independent i també fóra dels Estats Units.
A l’Espai de Cinema de la Biblioteca us hem preparat una exposició amb pel·lícules basades en còmics de diversos estils, nacionalitats i gèneres.
Animació
Alguns còmics no han abandonat el llenguatge gràfic a l’hora d’adaptar-se al mitjà audiovisual.
Còmic independent
En aquest apartat trobem un seguit d’adaptacions de novel·les gràfiques d’autors molt reconeguts però que es mouen en cercles més independents, diferents dels del cinema de superherois.
Super herois
Les adaptacions de còmics de superherois són actualement el negoci més rendible per la indústria cinematogràfica nord-americana. Actualment també n’estan fent moltes adaptades al format televisiu.
Anime japonès
Els japonesos són tots uns experts en traslladar els seus manga al cinema o la televisió. Hi ha moltíssimes sèries de televisió japoneses que están basades en còmics, sobretot, adreçades a un públic infantil i juvenil.
Aquesta selecció és una mostra del que trobareu a les Biblioteques de Vilanova, però n’hi ha moltes més i moltes adaptacions pendents d’estrenar-se.
Per exemple, la setmana passada es va estrenar la segona part de l’èxit de Marvel, Guardianes de la Galaxia i aquesta s’estrena Rosalie Blum, l’adaptació d’un còmic de la francesa Camille Jourdy. Us deixem el tràiler d’aquesta pel·lícula.





































