Cinema i discapacitats

discapacitat

Les biblioteques públiques de Vilanova i la Geltrú cobreixen les necessitats lectores i d’accés a la informació de tots els ciutadans, sense cap tipus de discriminació. És per això que el principal objectiu d’aquest 2017 és vetllar per fer de les biblioteques espais inclusius i accessibles a tothom mitjançant activitats i accions que ho promoguin.

La biblioteca Armand Cardona és l’encarregada de donar el tret de sortida i durant el mes de gener presenta una programació d’activitats farcida d’accions dedicades a assolir aquest objectiu. Podeu consultar el programa d’activitats aquí.

Totes aquestes activitats van acompanyades de l’exposició del fons El calaix de la diversitat, una selecció de recursos infantils i juvenils adaptats a diferents necessitats lectores: llengua de signes, lectura fàcil, sistema pictogràfic, audiollibres, etc.; i recursos sobre inclusivitat, seleccions de DVD’s, còmics.

Avui us volem parlar del cinema i les discapacitats.

Les persones discapacitades sempre han estat representades al cinema, i cada vegada més i amb major força. No obstant això, aquest llenguatge global ha tractat al discapacitat de forma desigual presentant-l’ho, en una gran part de la filmografia com un ser marginal, deforme i malvat o com el bon jan incapaç de fer mal a ningú.

No obstant això, el pitjor maltractament que pateixen els discapacitats al cinema és que, generalment, no se’ls veu com a qualsevol persona.

Tot seguit us volem recomanar tot un seguit de pel·lícules on algun dels personatges ténen alguna discapacitat.

Discapacitats intel·lectuals

yo tambien temple grandin rain man mr jones mother mente maravillosa maria y yo lt22_radio_la_colifata-663481496-large cafe de flore

Discapacitats físiques o sensorials

zatoichi truco del manco mi pie izquierdo Las_Sesiones-Cartel How To Train Your Dragon cover hijos de un dios menor gattacca escafandra el_milagro_de_ana_sullivan-cover el piano dis02 despertares camino de los sueños bailar en la oscuridad

Trobareu aquestes pel·lícules al nostre espai de cinema. Actualment, la majoria de pel·lícules en format DVD o Blu-Ray compten audiodescricpió per cecs i amb subtítols adaptats per persones sordes.

Us deixem amb el curtmetratge d’animació ‘Harvei Crumpet’ que va guanyar l’Òscar el Millor Curtmetratge d’Animació l’any 2003 i tracta sobre una persona que pateix la síndrome de Tourette.

Súper 8