Sherlock Holmes: 125è aniversari

Sherlock Holmes y la conspiración de BarcelonaEl 2012 és l’any de Sherlock Holmes. El personatge de sir Arthur Conan Doyle arriba als seus 125 anys.

Coincidint amb l’aniversari de la publicació de la seva primera aventura, Estudi en escarlata, entre altres iniciatives, la BBC ha produït una nimisèrie anomenada Sherlock i situada en els temps actuals i amb uns personatges adaptats als nous temps tot i que segueixen conservant la pàtina amb la qual els va caracteritzar el seu creador; a primers d’any s’ha estrenat la pel·lícula Sherlock Holmes: juego de sombras; i, durant el primer semestre de l’any, es publicarà una novel·la gràfica en què el detectiu aterrarà a Barcelona. Sherlock Holmes y la conspiración de Barcelona és el seu títol.

La novel·la transcorre el novembre del 1893, en plena època d’esplendor cultural i l’esclat del Modernisme, en què Barcelona es troba dividida pel conflicte entre burgesia i classe obrera i en què els atemptats contra autoritats i edificis oficials se succeeixen i Barcelona passarà a ser coneguda per tot el continent com “la ciutat de les bombes”.

Barcelona a finals del segle XIXTot comença quan Holmes rep l’encàrrec del servei secret britànic de buscar l’Ictineu II, un submarí que es creia que estava perdut i que és cobejat per diverses nacions a Europa.

Aviat, la trama estendrà les seves arrels fins a una violenta societat anarquista i el seu misteriós líder, el sinistre Coronel, donant inici a una carrera a contrarellotge que convertirà el detectiu de Baker Street en testimoni dels conflictes entre la classe obrera i la burgesa de finals del segle XIX i d’un dels successos més sagnants en la història recent de la ciutat.

Els autors d’aquest volum són Sergio Colomino i Jordi Palomé, que debuten amb una història en què Sherlock Holmes arriba a Barcelona en l’època en què el detectiu va fingir la seva mort i va aprofitar per viatjar per Europa i Àsia.

Us mantindrem informats de la seva publicació. De moment, i per anar fent boca, aquí podeu veure una mostra de Sherlock Holmes y la conspiración de Barcelona.

La sèrie Sherlock:

align="center">

Sherlock a la BibliotecaSherlock Holmes a la Biblioteca.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello