Quien siembra vientos recoge tempestades, Nele Neuhaus
Aquesta setmana, a la Joan Oliva, la novetat de gènere negre és la cinquena entrega de la sèrie del Taurus: Quien siembra vientos recoge tempestades, de Nele Neuhaus.
La novel·la, com les seves antecessores, està ambientada a la regió del Taurus (prop de Frankfurt) la característica principal de la qual és una serralada, que la travessa, i que porta el mateix nom. Així mateix, els personatges protagonistes són, com fins ara, els policies Oliver von Bodenstein i Pia Kirchhoff.
L’inspector en cap, Oliver von Bodenstein, treballa a la comissaria de Hofheim. És un gran professional que, en aquesta darrera entrega, arrossegarà les conseqüències emocionals del seu divorci. Pia Kirchhoff és la seva sagaç ajudant, determinant per a l’aclariment dels casos. I, a més a més, s’hi incorpora un nou comissari, Cem Altunay.
La trama de Quien siembra vientos recoge tempestades s’inicia amb l’aparició del cos sense vida del vigilant del torn de nit d’una empresa d’energia eòlica: WindPro. L’actual projecte de l’empresa de construir un parc eòlic a Taurus ha aconseguit posar molts dels veïns en contra. Per aquest motiu, la investigació de Pia i Oliver comença a partir dels membres de la iniciativa ciutadana que s’hi ha mostrat en desacord. A mesura que avança la investigació, els sospitosos s’hi multipliquen…i per si no en tinguessin prou, un nou cadàver s’afegeix a la història. Nele Neuhaus planteja, en el seu nou llibre, temes com ara el canvi climàtic, les energies renovables i la corrupció empresarial, que pot anar-hi associada.
Nele Neuhaus (1967) és una escriptora alemanya que viu, com els personatges de la sèrie de novel·les policíaques que l’ha fet famosa, a la regió de Taurus. Els seus estudis van a anar per l’àmbit del dret, la història i la filologia alemanya fins que va decidir dedicar-se a la seva vocació de sempre: escriure.
En els primers moments de la seva carrera com a escriptora, es va editar ella mateixa els llibres. L’èxit aconseguit, però, va fer que l’editorial alemanya Ullstein li oferís publicar Blancanieves debe morir. Posteriorment, li publicarien els dos títols anteriors de la sèrie del Taurus: Amigos hasta la muerte i Algunas heridas munca se curan. La sèrie del Taurus està formada, fins ara, pels títols:
Hi ha un primer volum de la sèrie que no s’ha traduït al castellà i un de posterior que encara no ha arribat al nostre país.
Nele Neuhaus a les biblioteques de VNG.
Biblioteca Joan Oliva i Milà.

