Guia de Lectura de Nadal del Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf

S’acosta Nadal i un any més el Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf, ens proposa una acurada tria de lectures.

L’objectiu de la Guia de Nadal és promocionar la lectura dels nostres infants durant les festes i vacances de Nadal.

Això sí, sempre sota el denominador comú de la qualitat.

Qui en forma part?

El Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf està format per l’Escola Aragai, Cossetània, L’Arjau i Ginesta de Vilanova i la Geltrú.

grup treball2 - Guia de Lectura de Nadal del Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf

També en formen part l’Escola El Morsell d’Olivella, l’Escola Sant Nicolau de Canyelles, l’Escola Esteve Barrachina de Sitges, l’Escola Santa Eulàlia de Les Roquetes.

I la Llibreria La Mulassa de Vilanova i la Geltrú també està involucrada en aqueta selecció de títols.

Educació Infantil

Així doncs, per Educació Infantil, trobarem Casa teva, casa meva de Marianne Dubuc, Dins l’ou dEmma Lidia Squillar, El floc de neu de Benji Davies.i  No sóc una princesa! de Dani Gómez.

No soc una princesa!: 55 (Capsa de Contes (Rústica)): Amazon.es: Gómez  Salamanca, Dani, Gómez Salamanca, Dani: Libros

Cicle Inicial

Els llibres seleccionats per al cicle inicial són Es busca culpable de Fran Pintadera, Quan la selva desapareix de Rosie Eve, Quant mesura de Mireia Trius i Talp i ratolí: dies de sol d’Henri Meunier.

Quant medeix?: Amazon.es: Trius, Mireia, Julve, Oscar: Libros

Cicle Mitjà

Sota les pedres d’Arianna Squilloni, Tres historias extravagantes de Margaret Atwood, El venedor de felicitat de Davide Calì i Pop-up volcans de Fleur Daugey i Bernard Duisit, són els títols del cicle mitjà.

Pop-up Volcans (Livres animés): Amazon.es: Vaillant, Tom, Daugey, Fleur,  Duisit, Bernard: Libros en idiomas extranjeros

Cicle Superior

Finalment, per al cicle superior Diez pájaros en mi ventana de Felipe Munita,  Estima el teu cos de Jessica Sanders,  El jardí secret de Frances Hodgson Burnett i  El progrés no s’atura mai de Pascale Hédelin.

El progrés no s'atura mai – Zahorí Books

El foment lector

És molt important que els escolars al llarg de la seva formació educativa esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.

Per tant, el fet lector a més de proporcionar sensibilitat estètica i contribuir al creixement personal,  promou la lectura i el llibre com a instrument de difusió i transmissió de la cultura.

El Grup de treball de Literatura Infantil del Garraf forma part del Servei Educatiu del Garraf.

El grup de treball de literatura infantil i juvenil del Garraf es va crear el curs 2017-2018 a partir d’un replantejament de l’antic seminari de biblioteques escolars del Garraf.

GUIA DE LECTURA DE NADAL DEL GRUP DE TREBALL DE LITERATURA INFANTIL DEL  GARRAF | SEMINARI MARTA MATA

Així doncs el grup està dedicat a formar-se en el coneixement de la literatura infantil.

Però sense oblidar la valoració i selecció de llibres infantils, tant d’imaginació com de coneixements, adreçats a infants d’educació infantil i primària.

Aayla Green