“Sis personatges en cerca d’autor” de Luigi Pirandello

PortadaAquest mes el Club de Lectura de Teatre llegirem l’obra més coneguda de Luigi Pirandello Sis personatges en cerca d’autor. Luigi Pirandello va ser un conegut novel·lista i dramaturg italià. L’any 1934 va ser guardonat amb el premi Nobel de Literatura.

En Sis personatges en cerca d’autor, Pirandello experimenta amb el recurs del teatre dintre del teatre. En efecte, els sis personatges del títol apareixen enmig d’un nu escenari teatral, demanant permís per a relatar la seva història, interrompent d’aquesta manera als actors que es preparaven per a assajar una altra comèdia de l’autor.

Els sis personatges són anònims i estan caracteritzats com tipus socials: el Pare, la Mare, la Fillastra, el Fill, el Noi i la Nena, tots de diferents edats. Aquests personatges han estat abandonats a la seva sort per l’autor que els va crear. La història d’aquests sis personatges és un drama familiar: el Pare, qui ha tingut al Fill amb la Mare, se separa d’ella perquè està enamorada d’un altre home. Luigi Pirandello

Posteriorment neix la Fillastra, i després el Pare perd la pista de la seva família. La Mare retorna al poble vídua, pobre i mare de dos fills més. La Fillastra es veu obligada a treballar a una casa de barrets, on la troba el Pare, sense reconèixer-la.

Els personatges declaren que la representació no és tan sols un relat, sinó que així han viscut aquesta història, i la reviuen una vegada i una altra.

L’obra s’ha representat en diferents ocasions al nostre país. L’última vegada al Teatre Lliure l’any 2004, amb direcció de Joan Ollé.

Podeu descarregar-vos la fitxa clicant en el següent enllaç: Sis personatges en cerca d’autor de Luigi Pirandello.

El Club de Lectura de Teatre de la Biblioteca Armand Cardona comentarem aquesta lectura el divendres 26 de febrer a les 18:30h. Esteu convidats a participar-hi! 

Súper 8