Eufòria

Jo em considero bastant ben informat, però hi ha realitats que tenim al davant dels nassos i no veiem. Si jo he al·lucinat, el lector també ho farà. Xavier Bosch

xavier boschEl periodista i escriptor Xavier Bosch ha enfrontat al seu protagonista, el periodista Dani Santana, a la indústria farmacèutica. El rerefons periodístic d’aquesta història posa entre les cordes al “alter ego” de Xavier Bosch, el seu personatge fictici Santana, que ha de gestionar entre un periodista veterà i víctima d’un ERO, que es nega a crear un diari digital, i un jove hacker disposat a tot, el que obre un debat ètic al voltant de les pràctiques del periodisme.

El periodista Dani Santana està immobilitzat en un hospital després d’un intent d’assassinat. A la clínica, fa amistat amb un hacker inquiet, que arrossega el Santana a investigar sobre la manera com la indústria farmacèutica compra metges i corromp un sistema sanitari que acaba fent fallida. Mentrestant, arriba a Barcelona un dels homes més rics del món que negocia amb el govern la instal·lació del parc temàtic més gran d’Europa: Historyland, un projecte que sembla vital per revifar l’economia del pals.

sabratotBosch va iniciar a l’any 2009 aquesta saga amb el llibre Se sabrà tot, obra literària amb el que va guanyar el Premi Sant Jordi de novel·la i convertint-se en el llibre més venut de 2010; aquell mateix any va publicar el segon llibre amb el títol Homes d’honor, protagonitzat per també per Dani Santana.

En aquesta tercera entrega, i segons el seu autor serà la darrera, el periodista Santana farà amistat amb un pirata informàtic que l’arrossegarà a investigar la indústria farmacèutica. Euforia recorre les interioritats d’aquest sector econòmic i estableix paral·lelismes amb l’actualitat com la possible instal·lació a Catalunya del parc temàtic més gran d’Europa, quan l’empresari mexicà Roberto M. Faura, líder de la telefonia mòbil, negocia amb el govern la instal·lació d’aquest parc temàtic. Les protestes ciutadanes, el voler de saltar-se la llei i les condicions del poder, faran trontollar un projecte que sembla vital per recuperar l’economia del país. Però no tot no és com ens expliquen els mitjans de comunicació…

El periodisme és el negoci del talent

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Morello