Un somni dins el mitjó.

somni dins el mitjó_portadaEl temps, o més ben dit la manca de temps, condiciona el nostre dia a dia. Tothom, grans i petits, sabem què és no poder fer tot allò que ens proposem. Per aquest fet, la història d’Un somni dins el mitjó serà del tot coneguda.

Un somni dins el mitjó és el cinquè llibre que hem comentat els nois i noies del Club de lectura juvenil de la Joan Oliva. La protagonista indiscutible de la història és la Naima, una nena amb uns pares molt atrafegats. La feina no els permet passar gaire temps amb la Naima, ni tampoc amb els seus germans grans, en Pepus i en Pipus. Però és la Naima qui més troba a faltar els seus pares, probablement perquè és la més petita de la casa i els germans grans semblen tenir prou amb la televisió i els jocs d’ordinador.

Malgrat això, la Naima té la gran sort de tenir un amic com en Timmi i una àvia com la Sefarina. Tots dos són el gran recolzament de la Naima, quan les desitjades vacances de la nena amb la seva família s’esvaeixen a causa de l’excés de feina dels pares.

A més a més, la Naima somia molt i la seva mare li ha dit que els grans no tenen temps ni per somiar. Així doncs, la Naima cada cop està més convençuda que un lladre de temps és el culpable de tota aquesta situació. La nena, amb l’ajut d’en Timmi, té el propòsit d’enxampar aquest curiós lladre.

eulalia_canalL’autora del llibre, L’Eulàlia Canal, fa un parell de referències a una conegudíssima obra per a públic juvenil de l’escriptor Michael Ende. Es tracta de Momo (o l’estranya història dels lladres del temps i de la nena que va tornar als homes el temps robat). Aquest llibre de Michael Ende va ser escrit a principis dels anys setanta, però no ha perdut ni un pessic d’actualitat.

Perquè el temps és vida. I la vida és dins el cor. M. Ende, Momo.

L’Eulàlia Canal va néixer a Granollers l’any 1963. És escriptora i psicòloga i ha escrit uns quants llibres per a nens i nenes. L’any 1998 va guanyar el premi d’Òmnium Cultural de poesia amb Andana Blanca. Alguns dels llibres infantils que ha escrit són: L’arbre de les històries, Un petó de mandarina i La pluja als llavis, entre d’altres.

No podem oblidar les il·lustracions d’Un somni dins del mitjó, obra de Valentí Gubianas. Nascut a Navàs (Barcelona), l’any 1969, ha il·lustrat nombrosos llibres infantils, juvenils i de text.

Un somni dins el mitjó

Llibres

• Això és un secret que només sé jo.
  • L’arbre de les històries.
  • Un cargol fabufantàstic.
  • El fantasma de casa els avis.
  • La nena que només es va poder endur una cosa.
  • Un petó de mandarina.
  • La pluja als llavis.
  • Un poema a la panxa.
  • Les set dents de la palangana.
  • Un somni dins el mitjó..
  • Sota el coixí una porta.
  • Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Funny Girl