No preguntis qui sóc. Care Santos.

no preguntis qui sócUna nova novel·la juvenil de la coneguda escriptora Care Santos, és una de les novetats que ja podeu trobar disponible a la biblioteca Joan Oliva. En aquest cas fem referència a No preguntis qui sóc.

A No preguntis qui sóc, l’escriptora parteix d’uns personatges secundaris d’una obra anterior: Bel: amor més enllà de la mort. El protagonista és, en aquest cas, en Pol: un adolescent, alumne modèlic, deixat de banda pels seus companys i que viu al si d’una família atípica. Aquest noi té una capacitat que els adults han confós amb malaltia mental. Aquest do “terrible” té a veure amb els esperits que tenen assumptes pendents per resoldre i que, per tant, han d’allargar la seva estada al món dels vius. Un bon dia, els metges prenen la decisió de treure la medicació a en Pol i, en aquest moment, els esperits prenen el control de la situació.

Care Santos fa servir els temes sobrenaturals com a línia argumental de la novel·la i, a partir d’aquí, hi tracta temes com l’adolescència, les contradiccions pròpies d’aquesta etapa de la vida, la construcció d’una identitat particular…Així doncs, No preguntis qui sóc esdevé una versió més moderna del clàssic conflicte Jeckyll-Hyde.

care santosNo preguntis qui sóc va guanyar el Premi Joaquim Ruyra de narrativa juvenil l’any 2013. Aquest premi és convocat per La Galera, S.A. Editorial a fi d’estimular la qualitat en la producció d’obres de narració en llengua catalana per a nois i noies.

Care Santos va néixer a Mataró i, si bé va estudiar Dret, des de ben jove s’ha dedicat al periodisme. L’any 1992 va fundar l’Associació de Joves Escriptors, que va presidir fins l’any 1998. Amb només 25 anys va escriure la seva primera obra, una recopilació de relats. Cal destacar que compagina les obres en català i castellà, així com els llibres per a adults i per a joves. Entre les activitat a què es dedica no només hi ha escriure, sinó també la col·laboració amb mitjans de comunicació, la crítica literària i, de tant en tant, la realització de tallers literaris.

Algunes de les seves obres per a públic juvenil són: El anillo de Irina, Ara o mai, Bel: amor més enllà de la mort, Un camí dins la boira, El circuit de Montecarlo i Crypta.

care_santosCare Santos a les biblioteques de VNG.

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Funny Girl