Els darrers Premi Planeta arriben a la Joan Oliva

logo2014Fa poc més de 3 setmanes va tenir lloc la cerimònia de lliurament del Premi Planeta 2014. El passat 15 d’octubre, com cada any des de 1952, es va celebrar la 63a edició del conegut premi literari.

Al llarg de tots aquests anys autors coneguts i reconeguts en llengua castellana han estat guardonats amb aquest premi. Alguns dels escriptors que han aconseguit el primer premi han estat, per exemple, Ana Maria Matute, amb Pequeño teatro; Mercedes Salisachs, amb La gangrena; Antonio Múñoz Molina, amb El jinete polaco o Juan José Millás amb El mundo (aquestes dues darreres obres van aconseguir també el Premio Nacional de Narrativa). Entre els finalistes hi ha noms com ara Ignacio Aldecoa, amb el llibre El fulgor y la sangre; Néstor Luján, amb Los espejos paralelos o Ferran Torrent, amb La vida en el abismo.

Enguany han estat Jorge Zepeda Patterson i Pilar Eyre, tots dos periodistes, el guanyador i la finalista del Premi Planeta.

Milena_Obra guanyadoraJorge Zepeda Patterson és el primer mexicà que aconsegueix aquest premi. Es dedica al periodisme d’investigació, fonamentalment sobre la política mexicana. A conseqüència de la seva tasca professional ha rebut amenaces al seu país d’origen.

Ha guanyat el premi Planeta 2014 amb el llibre Milena o el fémur más bello del mundo, en què denuncia la prostitució, les bandes mafioses i la corrupció. Tot això a cavall entre Ucraïna i la Costa del Sol i protagonitzat per la noia que dóna títol al llibre.

Milena o el fémur más bello del mundo és la continuació de la seva anterior novel·la, Los corruptores, que també va publicar Planeta, l’any passat.

Mi color favorito es verte_Obra_finalistaPilar Eyre és probablement la més coneguda dels dos. Va néixer a Barcelona i ha treballat a nombrosos diaris i revistes, així com a la ràdio i la televisió. El llibre amb què ha quedat finalista del Premi Planeta és Mi Color favorito es verte

A la novel·la, autobiogràfica, la periodista explica els 3 dies d’intensa i passional relació amb Sébastien, un corresponsal de guerra francès a qui va conèixer un estiu a la Costa Brava. Quan ell desapareix, ella segueix les pistes que hi ha al seu abast per provar de localitzar-lo. Els resultats, però, seran sorprenents.

Totes dues novel·les les podeu ja reservar a les biblioteques de VNG. Són algunes de les novetats d’aquesta setmana.

Llibres

Jorge Zepeda Patterson a les biblioteques de VNG.
Pilar Eyre a les biblioteques de VNG.

Us hi esperem!

Biblioteca Joan Oliva i Milà.

Funny Girl